Midsommardansen 2026 🚗
Några av er vet att vi haft lite bekymmer med diffarna på vår Subaru. Men tack vare ett stort jobb av Stoffe Nilsson kom vi till start i Ljungby med fungerande diffar.
Nervösa och nyfikna på hur bilen skulle kännas, så var vi redo för 3 sträckor som skulle köras 2 gånger. Vi skulle göra det bästa vi kunde. 😊
Sträcka 1–3
Vi är totalsnabbast på 2 av 3 sträckor och leder tävlingen med 1,8 sekunder! Bilen känns bra men annorlunda. Trots det bygger jag snabbt upp självförtroendet och hittar ett bra tempo. Jag har aldrig lett en tävling av den här storleken tidigare. Men min och Daniels plan håller. Vi kör på i vårt tempo, då tror jag vi kan ta det här.
Sträcka 4–6
Trots att vi kört sträckan tidigare gör jag en riktig tabbe... Jag bromsar för sent i en lucka och tvingas köra rakt fram. Bilen dör och vi får backa ut på vägen igen. Segern bortblåst.
Två sträckor kvar och besöket på åkern kostar oss dyrt. Vi ligger tvåa totalt med 10 sekunder upp till ledaren. Vi tar sedan sträckseger på båda kvarvarande sträckorna, men slutar tyvärr 2 sekunder från totalsegern.
Rally är rally och man måste ta sig runt. Men vi har verkligen börjat få fart på den gamla Subarun. 💪
I en fantastisk video filmad av SWE Rallyfilmer kan ni se några fina sekvenser, och på 1:28 går det lite för fort och vi parkerar en stund på åkern. 😅
Tack till alla som hjälper och stöttar, ni är guld värda. 🏆